måndag 24 oktober 2011

Det rör på sig!

I flera dagar har matte känt hur det rumlar runt i min mage. Idag har äntligen alla andra i familjen också känt hur det sparkar. Herregud, jag förstår inte hur de kunnat missa det tidigare!? Men okey. Nu syns det faktiskt sparkarna till och med på utsidan så nu är det väl omöjligt att missa. De undrar hur många valpar det blir. Matte gissar på tre-fyra stycken men husse tror att det är en stor kull. Lillmattarna och hussarna har alla olika gissningar. Jag tror att jag vet! Hihi, vi får väl snart se vem som har rätt ... ;)

Från och med imorgon kan det bli valpning - om jag är tidig, säger de. Ja, vi får väl se! Spänningen stiger i huset. Killarna i flocken är lite vilsna för jag blir så trött på dem när de är närgångna. De är på mig hela tiden och jag ryter ifrån. De är inte riktigt vana vid att jag har så dåligt tålamod. Men orka!!! Valparnas pappa Apachie håller sig undan - rädd för att jag ska skälla på honom. Och Atreyu ser det som sin uppgift att vakta huset och skäller som en galning på alla gäster som vågar sig innanför dörren. De tvåbenta flockmedlemmarna diskuterar valpnamn: Musik- eller biltema? Eller kanske något riktigt fantasifullt? Jaja, låt dom roa sig. Jag tänker koncentrera mig på att bli en bra mamma. Tills det är dags så håller jag mig nära matte och husse. Bara så där för säkerhets skull, alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen