måndag 10 december 2012

- Hej världen!

Idag har de första fyra valparna öppnat sina ögon: Jazz, Blues, Boogi och Swing. De andra tre ligger inte långt efter. Det känns som ett stort steg - Kanske inte för mänskligheten men i valplådan. Annars så sover och äter mina små mesta hela tiden - fortfarande. Och växer så klart! Nästan alla sju har fördubblat sin födselvikt. Faktum är att jag vågar gå ifrån dom stundvis nu. Inte bara när husse lagar mat ... :)

Storasyster Tria får vara med i valplådan om någon tvåbening
också är med. Sanna litar jag på - Hon ser till att Tria är lugn.

Det är SÅÅÅ intressant med valpar, tycker Tria. Kan inte jag få ett par?

Sabina är bara liiite kär ...

... och det är visst Stefan också!

- Tjoho, jag ser! Men ... Är det så här allt ser ut? Spännande, tycker Jazz.

Soul gillar att pussa husse och gnaga i hans skägg. Tror husse är lite kär också!

- Hej, hopp! Jag har också fått ögon, säger Boogi.

- Hej, hej! Sötaste Swing vinkar till världen.

Blues gillar också att tugga på husse.

Swing kikar över kanten till baljan där alla syskonen sover under invägningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen