lördag 1 december 2012

Sleeping beauties

Nu är mina valpar fyra dygn och jag börjar hämta mig. Valparna mest bara sover och äter ännu så länge. Jag kan till och med ge mig tid att gå ifrån valparna en liten stund då och då. Som när de tvåbenta lagar mat i köket till exempel. De kan ju tappa något på golvet och då gäller det att hålla sig framme. Annars är det ganska skönt att bli serverad frukost på sängen. Det tycker jag gott att matte kan skämma bort mig med ett tag till. Jag är ju ändå en nybliven sjubarnsmamma!


Frukost på sängen är mumma, tycker jag  ...

... och det tycker absolut mina små valpar också!

Sleeping beauty hos Sanne. 

Swing väntar nog på att bli kysst av prinsen i Sannes famn!

Det går att sova nästan hur och var som helst, tycker Boogie.

Och sammetssvarta Soul håller med brorsan Boogie.

Lilla söta Jazz drömmer sköna drömmar.

Stefan och the Soulman.

Johan håller mig medan husse och matte fixar rent i
bädden. De har lagt valparna i tvättkorgen under tiden.

- Vad menar du med att jag ska stanna hos Johan? Jag tycker att korgen
är tillräckligt stor för mig också! Jag har ju blivit jättesmal nu ju ...

Storasyster Tria, 1 år, hälsar fint på lilla Jazz.

- Puss på dig syrran! Bli stor snabbt så vi kan springa omkring och leka snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen