söndag 27 januari 2013

Sköna söndag!

Idag är det en riktig vilodag i flocken, både för de tvåbenta och för oss hundar. Alla är vi lite trötta efter en mycket intensiv vecka. Och lite saknar vi allt de tre vilda valparna Soul, Twist och Swing som husse och Johan levererade till sina norska familjer igår. De kommer säkert få det jättebra i sina nya familjer men vi hoppas på att få foton från dem så att vi får se hur de växer och utvecklas i framtiden. Nu har vi bara Jazz (som ska bo här) och tre killar (som är till salu) kvar här i huset. Fast med fyra valpar och tre vuxna hundar så är det väl inte direkt tyst och ödsligt ändå. Imorgon flyttar jag (Geishamor) hem till min matte Sanna igen. Då blir det semester! Jag längtar ...

- Puss på dig husse, säger Jazz. Nu är det dags att vakna!
Inte helt fel att starta en skön vilosöndag med två söta flickor  i
sängen, tycker husse. Han är trött efter  gårdagens leveransresa
till Strömstad med tre av mina små valpar som ska bo i Norge.
Husse köpte en leksak till valparna igår. Den gillar de verkligen!
För att inte tala om hur tokig morrbror Atreyu blir när den piper ....
Bara fyra valpar kvar i huset. Rena rama semestern tycker matte.
- Här vaktar jag, säger en stolt Boogie.
Två trötta killar efter allt bus i köket: Blues och Reggae.
- Va? Ska ni sova nu ? undrar Boogie. Jag vill ju leka mer!
- Nej, jag vill inte sova! svarar syrran Jazz. Inte ännu. Kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen