lördag 2 februari 2013

Sommarlängtan!

Matte längtar SÅ efter sommar och sol så hon bestämde sig för att hotta upp bloggen med lite ny layout idag. Hon säger att hon är urtrött på vintern med gråtrist väder och genomträngande kyla och blåst. Vet inte riktigt varför - Jag gillar väl inte kyla så värst mycket men snö är ju jättemysigt, tycker jag. Jaja, de där tvåbeningarna har ju sina idéer. Tyckte det var lite onödigt att göra om bloggen men när hon var klar blev jag glad. Bakgrundsbilden är nu skvalpande vatten och det passar ju oss vattenhundar perfekt! Och kanske (tror matta i alla fall) så kan det locka hit våren lite snabbare ... Bra, för nu längtar jag också efter sommaren!

Nästan alla vi vuxna Portisar i flocken älskar att simma och bada. Det är faktiskt bara Atreyu som är lite osäker i vattnet. Han går helst bara i strandkanten där han bottnar. Jag hoppas mina små valpar ska bli riktiga vattenhundar. Snart är det sommar - Då får vi väl se!

Valparnas pappa Apachie premiärdoppade sig i havet vid 8 veckors ålder.

Tria och Atreyu busar med husse i strandkanten.

Jag (Geisha) lurar i vassen!

Husse försöker simträna Atreyu men han tycker det är ganska läskigt!

- Vattensamarbete mellan oss Portisar? - Ja, absolut. Det är jättekul!
En  varm sommarkväll vid sjön med Anna och Johan - Kan livet bli skönare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen