fredag 10 maj 2013

Premiär

Igår var det utställning: Årets första för husse och matte och den allra första någonsin för min lilla dotter Jazz, som bara är 5 månader. Den var arrangerad av Vimmerby BK och de hade anmält båda mina tjejer för att de skulle få träna lite på en mindre utställning till att börja med. Tria fick tyvärr lov att stanna hemma hos mig eftersom hon löper. Alldeles innan utställningen upptäckte de att Jazz haltade lite och verkade ha ont i ena frambenet. Inte extremt men tillräckligt för att hon inte ville belasta fullt ut. Antagligen har hon slagit i någonstans när hon, Tria och Boogie busat ute på gården. Det brukar ju kunna gå lite vilt till. Idag verkar det ok så det är knappast allvarligt men det är SÅ typiskt när hon ska in och visa upp sig i ringen! Men, men ... det blir fler chanser i sommar, säger matte. De har nämligen planer på att få bedömningar på både Jazz och Tria. Spännande!

Domare i Vimmerby var Maria Norrwie och Jazz fick ett fint omdöme, trots allt:
"Trevlig näpen liten tikvalp. Rör sig bra, trots hälta. Normalt vinklad fram & bak. Bra päls. Välvisad."

Jag är så stolt över min lilla fina tjej!

Det fanns väldigt mycket spännande att titta på
medan ekipaget väntade på sin tur i ringen.

Husse visar upp Jazz för domaren.

En pigg och glad, men lite halt, tjej in action.

Ett HP (hederspris) och ett BIR (bäst i ras) fick de ta med sig hem.

1 kommentar:

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen