fredag 27 juli 2018

Dov Vito 2 veckor

Idag fyller Don Vito 2 veckor. Precis i lagom tid har ögonen öppnats ordentligt. Han äter fortfarande oerhört bra och väger därefter - 820 gram! Som väl är brukar knubbiga valpar gå ner ganska så fort i omfång när de börjar springa och äta vanlig mat, och inte bara mammas feta bröstmjölk. Han har börjat mysa med oss tvåbeningar lite mer. Igår låg han och sov och snusade på Sannas hals och bröst. Han har ordentliga röstresurser och säger till när något inte passar honom. Med tanke på det mycket varma vädret så går det, så här långt, riktigt bra. Han klarar sig med mammas mat och lite vatten m druvsocker i (mot magknip/torr tarmkanal). Om bara 3 veckor så får intressenter komma och titta på mig!

Hallå där, nu ser jag Er!

Lite blöt om nosen när husse gett mig vatten.

Mamma och jag fick ligga lite på tvåbenings-sängen - Me like..

Lite styrketräning i stora sängen med Sanna är inte fel. 


Ibland när jag ätit för mycket får jag magknip - Men det är mysigt att få vara lite hos matte. 
Mamma ligger alltid i närheten och flocksyrran Fiorella är lagom avundsjuk..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen