torsdag 3 februari 2022

Valpar på jäsning.

Jag har haft mycket att fixa och trixa med, så tyvärr blir hundbloggen lidande av få inlägg. Nu så kommer det iaf ett litet inlägg. Idag är jag sjukskriven efter en operation igår, matte är inlagd på sjukhuset - så vardagen är lite "ovanlig", men hundarna klagar inte. - Ju mer sjuk jag eller matte blir - desto mer tid är vi ju hemma, (om det inte är sjukhusvistelse). 

Det trevligaste vi har att meddela idag är att Fiorellas mage växer. Helt klart finns det mer än luft därinne. Hon har nu börjat visa magen för mig. När jag sitter i min "gubbfåtölj" framför tv´n, kommer hon och hoppar upp i mitt knä och lägger sig på rygg för att visa sin fina mage. Slutet februari / början av mars så ska det komma små mirakel i huset igen. Vi har trimmat ner pälsen på Fiorella så att valparna kan hitta matbehållarna lättare.

När husse äter frukost "hjälper" flocken till med sin närvaro. 
"- Blir det något över så kan vi hjälpa till"... 

Trissan ska snart bli mormor igen.

Fiorella Caramella var oerhört söt som valp.

Skittles och Fiorella i akten. "Making puppies".







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen