fredag 30 juni 2023

13 dagar kvar till första utflyttsdag för valparna.

 Snart är Planetkullen stor nog att flytta ut till sina nya hem. Jag vet att jag brukar säga att tiden går fort när man har valpar. - Så är det även denna gång. Det är knappt att jag hänger med i svängarna... Att ha valpar, löptikar och en sugen avelshane i samma hus medför vissa stunder av härdsmälta, hos mig. Nu har 3 av 4 tikar slutat löpa och den sista löptiken får flytta till dottern igen imorgon. Hon har varit hundvakt åt sin bror, då han blivit pappa. Jag har alltså blivit (bonus)-farfar till en fin Hampus. Så inte nog med valpar och 7 barn, nu har jag även 5 barnbarn. Storflock både med barn/barnbarn och hundar. - Härligt!!! 

Jag har nu satt ut en annons på blocket: Jupiter

Jupiter och Venus äter pinnar.

Neptunus kollar om det finns någon mjölk i valpbaren.
Mamma Alvina vill helst sola...

Herre på täppan testas av Neptunus och Venus.

Neptunus vann denna gång, 
- då Venus såg en fjäril..

Det kom en regndroppe och genast kurar 
4 av 5 tikar ihop sig på soffan (Trissan ligger
 själv, närmast i bild). En typisk "kines-hög".
Valparna ligger på filten under mamma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen