söndag 25 juni 2023

Imorgon är det vardag igen.

 Nu är midsommaren slut. Det har varit en riktigt trevlig helg. Hundar, mat och trevliga samtal i mängd. Jag har nu 4 tikar som löper... (den femte tiken är kastrerad). Så utan att ta i kan jag säga att det är lite stökigt att få allt att flyta smidigt, här hemma. Min hane (Skittles) får vara med den kastrerade tiken i köket, men där är även valplådan som mamma Alvina behöver nå. Så just nu har valparna fått flytta in (tillfälligt) i levnadsrummet, tillsammans med löptikarna. Dom klagar inte. Här finns ju syster Idun, halvsyrran Vilda och mamma Alvina samt moster Tassa.

Skittles och hans son Alfons (som bor hos Anita) har haft lite svårt att koppla av tillsammans. Idag tog vi en härlig skogspromenad och redan efter 10 min lämnade jag över Skittles koppel till Anita, så hon gick med bägge killarna. Det funkade direkt! Däremot var det lite spänt i Alfons trädgård. - Hanterbart och ett riktigt bra test, - dock får vi fortsätta, men ett mycket bra steg mot total acceptans. 

Valpar och tikar ute i rastgården.

Det är spännande med pinnar, löv och stora hundar.

Mammas mjölk är bäst!

Skittles och Alfons fattade ganska så snabbt att
 de skulle vara avslappnade på promenaden. 
Efter 10 minuters promenad tog Anita bägge
kopplen i samma hand. - Resultatet ses här.

Vi fikade efter promenaden. Lite testosteron bubblade
upp ibland, men mestadels funkade det över förväntan.

Nu är vi lite kompisar. Skittles (grå) och
sonen Alfons från Asakullen (2021)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen