söndag 6 augusti 2023

Hundliv! Av Geishamors Neptunus.

Äntligen fick jag, Neptunus skriva. Husse glömde datan på så nu skriver jag, ha-ha och voff på er!

Husse har hållit på och gjort massor av saker både här hemma, men även utflykter. - Både med och utan hundar. Husse kallar det för semester. Vi här hemma i kenneln är lite tveksamma. Ha husse-gubben hemma jämt... Hmmm. - Mysigt är det ju men han ser ju vem som biter i stolen, eller kissar i hallen eller vem som smakar på soffans stoppning. Så nu har vi bestämt att han måste börja jobba imorgon, igen. Jag är fortfarande till salu - säger husse. - Jag vet inte vad det betyder, men det låter spännande. Husse säger att jag är fin och att jag kommer att bli en super-tik, när jag är vuxen. Jag vet inte vad det betyder, men jag gillar ju när husse ger mig godis och mat, - så det blir nog bra.

I tisdags så fick jag och brorsan, Jupiter, följa med husse, Anita och hennes Livia (som är född hos husse), till Vadstena. Det var långt!!! Jag började med att bajsa i buren, när husse hade kört i 2½ minut för att hämta Anita och Livia. - Skit-husse ska skit ha! - Köra iväg med mig utan att ge mig godis först... Precis innan Vadstena mådde Jupiter illa och kräktes. - Husse! - Han har ju fått för lite godis! Sedan anlände vi till Helenas faster, som är nunna i klostret. Vi fikade på det syster Birgitta hade fixat, käkade smörgåstårta till luch, som husse hade gjort och åt smakig paj till eftermiddagsfikat, som Anita hade tillverkat. I ärlighetens namn så var det de vuxna som åt mest (som vanligt). Jag och brorsan fick blötta pellets... Husse lät sig dock charmas, så vi fick några smulor här och där. Vi gick en sväng på strandpromenaden. Där charmade vi flera personer (så klart). Sedan träffade vi en granne till klostret som ville se oss. - Klart de ville: - vi är ju SÅ FINA! Efter fikat på eftermiddagen, sa vi hej då till syster Birgitta och styrde hemåt igen. Det var skoj med en utflykt, - för lite godis, men helt ok, ändå.

Förresten: Tack till husses tvåbenta son Johan, för att vi fick låna din fina bil. - Det är annat än husses skruttbil. Vi tycker också mycket om Anita. Hon kelar ju gärna med oss, men det bästa är att hon får husse att köra (nästan) lagligt. Husse är ju gammal tävlingsförare, så vi stackars valpar brukar flyga omkring i burarna när han kör, i vanliga fall. Snälla Anita följ med oss på fler resor!

Den lilla korgen i köket är tänkt för en eller två hundar, som vill 
vara ifred lite, från övriga flocken. Mamma Alvina i botten, Vilda 
på hennes rygg, jag i hörnet bakom, storasyster Idun och
 brorsan Jupiter.

Syster Birgitta älskar hundar. 
Inte minst vår härliga ras.

Här sitter jag som har skrivit i bloggen idag.
Neptunus heter jag. - Kom och köp mig!

Husse med brorsan, Jupiter.

Anitas hund, Livia, 4 år, som matades med mjölkersättning 
av husse, matte och syster Birgitta, när hon var nyfödd.
Syster Birgitta och Livia har ett starkt band!

Hos Anita kan inget farligt hända! Livia och jag, 
(Neptunus), delar på tryggheten i hennes knä.

Husse åkte till sitt nya bonus-barnbarn, Hampus.
Vi var glada för då var snälla Sanna hos oss.

Husse avslöjade sig... - Han kelar med 
andra hundar än oss! Vega hette visst denna
tik i Smålandsstenar. foto E. Lupinhage.

Avlappnad sovstil på Jupiter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen