måndag 29 januari 2024

Besök i kenneln.

 Ikväll har det varit "återbesök" för Neptunus (från Planetkullen 2023) - som nu heter Nova. Hon bor med husse och matte utanför Vetlanda. Hon har blivit en riktig liten skönhet. - Perfekt i hull och mycket trevlig i lynnet. Hon var lite blyg, inicialt, här i kenneln, där 4 stora vilddjur, vill lukta och sniffa på besökaren. Efter en stund var det dock ofarligt att ligga på soffan ihop med mina vilddjur. Vi tackar för besöket och för semlan, som vi tvåbenta åt. Jag ser ganska så mycket av mamma Alvina i henne. 

I söndags så testade jag min ömma hälsena med att både gå en promenad med Alvina, tillsammans med hennes son Alfons (Atle - från Asakullen 2021). Då detta gick bra så blev det även en runda med Vilda och Skittles lite senare på kvällen. I natt - så insåg jag, - "the hard way"... att det hade blivit för mycket. Idag är hälsenan STOR, men är man inte bäst på allt så kan man ju i alla fall ha grövsta hälsenan... 

Jag har börjat jobba på ett vikariat på Nyhemsskolan i Nässjö. Därför är det just nu oklart när jag kommer att avla, nästa gång. Jag kommer att föda upp fler Chinese Crested Dogs, men tiden ska räcka till mycket. Just nu försöker jag få igång min kropp efter 6 års sjukskrivning och alla operationer. 

Soldyrkargänget njuter av några solstrålar.

Vilda och Alvina trivs i Anitas knä.

Hundgänget trivdes på/jämte Ida (min dotter).

Dagens besökande hund - Nova (Neptunus)
Född i Planetkullen den 17/5 - 2023.

Vilda var nyfiken på halvsyrran Nova. 
Skittles är pappa till bägge tjejerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen