tisdag 18 oktober 2011

Jippie!!!

Är så glad idag! Mormor, alltså mattes mamma, har lovat att komma ner till Småland för att hjälpa till när det är dags för valpning. Matte och husse har ju lika liten erfarenhet av sånt här som jag, även om de läst på en hel massa. Mormor däremot har hjälp många valpar till världen och har till och med en egen kennel. Det känns bra. Särskilt för matte, tror jag. Hon är lite nervös. I natt drömde hon att vi fick en hel kull på minst tio människovalpar. Hon sprang fram och tillbaka och bytte blöjor på dem men hann ändå inte med innan nästa började skrika. Ha! Som om jag skulle få sånna där rosa, skrynkliga valpar!? Nej mina valpar kommer att vara ljuvligt lurviga och påminner de det minsta om mig och Apachie som valpar så kommer de att bli riktiga sötingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen