måndag 28 november 2011

Mina valpar är 4 veckor nu!

I helgen har det varit riktigt blåsigt, ruggigt och regnigt ute men vi har haft det riktigt mysigt inne i värmen med tända ljus och flera roliga besök. Husses dotter Anna från Göteborg med kompis och sonen Joakim med flickvän var här och hälsat på mig och mina valpar i lördags. Det var jätteroligt! Jag gillar verkligen all uppmärksamhet. Det är bra för valparna att vänja sig vid barn, säger husse och matte. Men alla deras sju barn är ju stora nu (yngsta grabben är 16 och äldsta tjejen 23) så för att få till det där med barnträningen så fick vi låna in grannpojken Nick, 8 år en stund. Det gillade valparna! Och jag tycker alltid att det är roligt med lite barnbesök ...

Igår tände vi det första advensljuset och en massa stjärnor och elljusstakar i fönstren också. Mysigt - men det betyder att det bara är 4 veckor kvar tills valparna ska flytta hemifrån. Ojojoj, så snabbt de växer! Idag så fick matte för sig att julpynta bloggen med en massa hjärtan och tomteluvor ... Ja, jag säger då det: MÄNNISKOR!


- Har vi inte blivit stora så vi får vara med där ute hela tiden snart? undrar Bobbo, Tria och Mira.

Bobo myser i Nicks knä en stund.
Atreyu (tv) och vår pappa Apachie (th) myser på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen