fredag 25 november 2011

Tjosan!

Tiden går så fort! Snart är det jul, säger matte. Ja, jag bryr mig inte så mycket om julen (utom de extra godsakerna, förstås). Inte i vanliga fall men i år blir det lite speciellt. För på Annandagen så är två av mina valpar färdiga för att flytta hemifrån. Oj, vad tomt det kommer att bli! Det är tur att en liten Mira kommer att stanna hos husse och matte. Jag och matte har hjälpt Bobo och Tria att skriva till tomten att de önskar sig bra hem i engagerade och aktiva familjer. Hoppas tomten har tid att uppfylla våra önskningar!


- Lillmatte Sabina känner jag ju igen men vem sjutton är
den där valpen? undrar Bobo nyfiket. Va!? Är det jag?


- Men husse! Jag är ju alldeles för stor nu, säger
Tria förnärmat. Och hon har nog alldeles rätt!

Himla konstiga idéer den där Husse och Matte har, tänker Mira.
- Mamma, mamma! Vad ska detta vara bra för?

- Lugn! Du är ju bara på trimbordet för kloklippning, Mira.
Det var verkligen bra för ni river mig på magen annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen