söndag 13 november 2011

Världen är så stor, så stor!

Nu har alla mina små öppnat sina ögon och börjat se sig om i världen. Roligt, tycker både de och jag! De har verkligen mycket att upptäcka de korta stunder de inte sover eller äter. Och jag tycker faktiskt att det är skönt att de blivit lite större så att jag kan gå ifrån dem en liten stund ibland. För att vara med husse och matte i köket när det är mat på gång, till exempel. Gå på kort promenad med killarna eller ligga i fåtöljen och hålla koll på allt medan valparna sover. I morgon fyller de två veckor men ännu så släpper jag varken Atreyu eller Apachie (de stora hundkillarna) i närheten av mina valpar. Killarna är nyfikna men det brukar räcka med att jag spänner blicken i dem för att de ska backa ut ur valprummet.  "Geisha är liten men modig som ett lejon", säger matte. Tur att jag kan ryta som ett lejon när det behövs!

- Hej lillhusse Stefan säger Bobo!



- Är vi inte lite lika i profil så säg? Lillhusse är nästan lika lurvig som jag. Han har bara lite annorlunda färg på sin päls ...


- Oj! Finns det en hel värld där ute också? säger Mira förundrat.

- Vem har lust att se sig omkring när man kan ligga här och mysa istället? undrar Tria och sträcker förnöjt ut sig på husses arm.


Sanna kan fortfarande hålla i alla tre samtidigt. Men snart kommer det nog vara svårt då valparna kommer att vilja springa omkring och leka i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen