torsdag 15 december 2011

Tipp, tapp ...


... av små tassar i köket! Sjöar av kiss och berg av bajs för matte att städa. För mig är det ett sjå att hålla ordning på alla vilda valpar. När de sover är de söta men oj, vilka vassa tänder de har när de ska dia. Vågar faktiskt bara ge dem när de inte är busiga nu. Inte lätt att vara hundmamma, minsann! Tur att matte och husse ger dem valpfoder också.

Igår badade matte mig så att jag är ren och fin. Skönt! Valparna har fått testa att gå ut i koppel och det var mycket konstigt, tyckte de. Kallt och blött och massor av främmande dofter. Men vi ska nog vänja dem tids nog. På söndag kommer en norsk familj och hälsar på Bonus så matte ska bada valparna också, säger hon. Jag tror de kommer att bli jättefina!

Bobo "Bonus" sover gärna på rygg. Ser det inte gott ut?

Busande valpar under bardisken! Och runt fötterna. Pass upp!


- Voff!!! Lek med mig, matte! säger Bobo bus.

- Vaddå, akta mattes skjorta? undrar vilda Mira och Bobo bus.

- Ajajaj. Släpp mattes fot, Tria!

Söta fröken Mira "Mirakel" önskar sig fortfarande en ny familj i julklapp.

Bäst att stå upp så man kan rymma om de blir för vassa, tycker mamma Geisha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen