tisdag 20 december 2011

Snöhundar

Idag har valparna varit ute i snön för första gången på riktigt. Först tillsammans med mig. Först var de lite tveksamma och tyckte det var skönt att vara tillsammans med mamma. Sedan tog husse och matte med dem ut lite senare och då var det fullt röj, kan jag lova! De kommer nog få för sig att de är snöhundar i stället för vattenhundar ... :)

I helgen har det varit många och hälsat på mig, Apachie och valparna. Spännande! En norsk familj har bestämt sig för att de vill ha Bobo "Bonus" och han flyttar till dem efter nyår. Det är långt borta men han kommer att få det SÅ bra hos dem. Lilla Mira "Mirakel" kommer att stanna i Småland och det tycker jag är toppen! Hoppas jag får träffa dem någon gång. Jag kommer att sakna dem men det är skönt att veta att de kommer till bra familjer! Bäst av allt är det faktiskt att Tria "Triumf" kommer att stanna hos oss i familjen. Då får jag ju ha en av mina valpar kvar i alla fall!

- Vad är det här för konstigt kallt? undrar Bobo.


- Jaa, det undrar jag också! säger Mira.


- Det luktar och smakar spännande i alla fall!


- Kom igen så portisrusar vi hela gänget!


- Det är härligt att brottas i snön! säger Tria.


- Måste bara kolla så att matte är här! ropar Bobo i farten.


- Nu kommer jag igen!


Lilla Mira Gräddnos är nöjd efter att ha fått smaka
något annat vitt som var sött och gott. Grädde
sa matte visst att det kallades ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen