måndag 12 november 2012

Pusskalas

Idag kom Apachie och hans husse Daniel på besök. Och den fästmannen är inte särskilt trogen av sig, minsann! Ja, Apachie, alltså. Här ligger jag under bordet med magen full av hans valpar och den han är mest intresserad av Tria som tydligen ska till att löpa. Hmm ... Jag kan tala om att jag låg kvar och tjurade nästan hela tiden. Nåja, kom ju fram en stund så att Daniel fick beundra min stora mage, som sig bör. (Ja, för den växer varje dag men ännu har de inte känt hur det sparkar.) Under tiden gjorde Apachie sitt bästa får att komma åt att pussa på Tria. Typ överallt ...


- Det luktar löptik, säger Apachie. Var? Var?

- Hej Danne! säger Tria.

Far och dotter är väldigt lika.

- Men oj! Tria börjar visst bli en stor tjej ...

Om bara jag ligger alldeles stilla och sniffar lite diskret
så kanske ingen skäller på mig, tänker Apachie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen