tisdag 25 december 2012

God fortsättning

Här i huset har det varit en intensiv jul med mycket folk, god mat och julklappar. Även till oss fyrbenta. Vi stora fick ett kamprep och valparna en liten leksak som ser ut som en ekorre. Den är lite läskig, tycker jag. Jag vet inte riktigt vad som inte stämmer. Den luktar inte som en ekorre och den verkar död - Men man vet ju aldrig? Tänk om den får liv och attackerar? I natt väckte jag matte för att hon skulle ta hand om den. Jag är en duktig mamma som vill skydda mina små!

Idag fyller de 4 veckor och husse har klippt klorna på mina små vildar - Skönt! De har varit ganska riviga och vassa när de diar. Men nu börjar de få tänder så det kommer nog inte att bli mindre vasst framöver. Tur att de äter allt mer valpmat för varje dag som går. Och så har husse har fått lov att höja kanterna på valplådan .. igen. Några av vildarna har nämligen kommit på hur man tar tag i kanten (som de knappt når upp till) och drar sig upp och över. I hemlighet är jag lite stolt över mina företagsamma små men jag vill inte ha några rymmare om nätterna!

Ps. Matte och husse hälsar att du som funderar över en ny familjemedlem är välkommen hit för att hälsa på mina valpar från och med nu. De säger att du ska maila så kan ni komma överens om en dag som passar för besök. Ds.

Hela mitt valpgäng samlat i korgen i c:a 3 sekunder.

Här är Atreyu, jag (med röd julrosett) och Tria med lilla Jazz i korgen.


Min lilla, söt julflicka Jazz önskar också en god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen