onsdag 19 december 2012

Premiär

Idag har mina valpar fått provsmaka riktig mat för första gången! Uppblattnat valpfoder. Det tyckte de var jättegott. Och det tycker jag också att det är. Blev så glad när jag fick äta upp resterna! Mums ... Vet ju att det snart kommer att gå åt till sista smulan så det gäller att passa på när det bjuds!

Sanna-matte var med och hjälpte till med premiärmatningen av valparna.

Mina mattar hade en idé om att de skulle fota för något slags julkort med valparna. De gjorde i ordning en korg med en röd filt och la valparna i den. De tänkte vara smarta och passa på när valparna var lite sömniga. Det funkade inte, kan jag tala om! Hela gänget somnade nämligen sött i en lite valphög. Och det blev ju inte så bra på kort, förstås. Så då försökte de istället när valparna var pigga. Det fungerde ännu sämre. Hahaha ... Ni skulle ha sett hur mattarna for omkring för att försöka hindra sju vilda valpar från att krypa över kanten på korgen. Ja, käre värld - Vilken syn! De gav upp och la filten på köksgolvet och då gick det liiiite bättre. Efter många försök lyckades de i alla fall få till några bilder.

De flesta bilder blev i stil med den här! :)

Till sist lyckades de fånga de tre töserna: Swing, Twist och Jazz.

Och här har vi gossarna Boogie och Soul i lila och blått ...

... och det här är Reggae och Blues gult och grönt.

Ps. Ni har väl inte missat att vi lägger ut färska filmklipp i videofältet 
längst ner på sidan! Och att vi uppdaterat Vintevalpar -12-sidan. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen