tisdag 18 december 2012

Hurra, hurra, hurra - 3 veckor idag!

Det här har varit en intensiv vecka. Först blev valparna dåliga i magen. Matte säger att det säkert berodde på något jag ätit ute. Vad då? Jag brukar väl alltid äta is och snö och vad annat djupfryst godis jag kan hitta? Jaja, får väl försöka hålla mig till alldeles vanlig, tråkig mat då! För det var inte roligt att ta hand om alla valparnas bajs, kan jag tala om. Och när de var bättre i magen så bestämde sig tvåbeningarna för att avmaska valparna en första gång. Och då blev det ännu mer bajs. Skitjobbigt! Mattarna fick faktiskt hjälpa till att tvätta de små lortgrisarna. Men sedan har det varit full fart, minsann. Valparna har fått både ben och röst! De tultar runt och låter en hel massa. Och nu har de till och med lärt sig att vifta på svansen. Det ska nog bli riktiga hundar av de här små sötnosarna också!

Bajsig Jazz får "kärringbada" i handfatet. Det tyckte hon inte var kul.

- Oj, vilken ynklig vattenhund! Hoppas min lilla tjej växer till sig till sommaren!

Men alla valparna tyckte det var mysigt att bli torkad av Sanna-matte i alla fall.

Husse med ett helt gäng av mina små busar.

Matte låter oss vara i köket ibland på dagarna nu.
Det gillar jag! Det är ju i köket all mat finns ...

Lyssna på röstresurserna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen