tisdag 8 januari 2013

Dubbelgrattis!

Stefan och Swing för några veckor sedan.
Idag fyller min "lillhusse" Stefan 20 år - Grattis! Och mina valpar fyller 6 veckor så det är en dubbel bemärkelsedag i flocken. Det ska vi fira!

Varken matte eller jag fattar riktigt hur de små kan bli stora så snabbt? Stefan har redan hunnit flytta hemifrån och snart är det dags för mina valpar att få nya familjer. Nu är min lilltjej Swing reserverad av en norsk familj men resten av gänget är fortfarande bokningsbara. Ja, utom Jazz också då, eftersom hon ska stanna här i flocken. Vill du få en chans att välja en valp som passar just dig/din familj så är du välkommen att hälsa på oss!

Jag kommer att sakna valparna när de flyttar men det ska bli väldigt lugnt och skönt att få komma hem till min Sanna-matte igen. Jag brukar ju bo hos henne när det inte är valpning. Nu har jag fått min sista kull så då får det nog räcka med att hälsa på resten av flocken här i huset några gånger i veckan. Men innan valparna är flyttfärdiga så blir det några intensiva veckor med besök av valpköpare, koppel- och bilträning, bad,  frisering och veterinärbesök. Det är fullt upp men jag ska försöka få matte att sätta in lite färska valpfoton senare idag eller i morgon. Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen