onsdag 9 januari 2013

Livets mening

Mina valpar vet livets mening. Bus, lite gosande, några kraftmätningar, lite mer gosande, mumsig mat, ännu mer bus och så vila. Sedan börjar de om igen. Det är livet i valprummet det!

I går fyllde valparna 6 veckor och nu börjar alla aktiviteter öka - utom viloperioderna som blivit lite kortare under dagarna. Nätterna sover de nu - något som både jag och matte uppskattar högt. De äter mer och nästan bara valpfoder nu. De busar vildare och prövar krafterna mot varandra. De gosar mycket mysigare med mattarna och hussarna. Men när jag kommer i närheten skriker de som en flock galna gäss och vill bli serverade i mjölkbaren men med deras vassa tänder så står jag inte ut så långa stunder längre. Pust, vilka små vilddjur jag har!

En smått förvånad och ganska blöt Blues i Sanna-mattes famn.
Matte sprayar nämligen vatten när de biter på dörrkarmarna.

- Jag är starkast, säger Soul. - Men jag är envisast, svarar Jazz.

Mums filibabba - matpaus! Uppblattnat valpforder är mumma.

När det är dags att vila lägger de sig tillsammans i en stor valphög och myser!


Kraftmätningar i valprummet. Alla är väldigt framåt och turas om att ligga överst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen