tisdag 25 februari 2014

Finflickor

Nu är mina döttrar nybadade och fräscha. Matte ska bara hämta sig lite sedan är det min tur också. Det tar på axlar och nacke, säger matte, så hon behöver ta en vilodag emellan. Både stor-matte och vi andra är så glada över att Sanna-matte hjälper till att fixa våra pälsar!

Vi är lite olika, vi fyrbeningar i flocken. Tria tycker verkligen inte om att bli duschad men är riktigt duktig och tålmodig när det gäller klippning och pälsutredning. Jazz älskar att bli duschad, accepterar klippning utan problem men har inget tålamod alls när det gäller pälsutredning.Själv tycker jag om när mattarna gör i ordning mig. Det är så mysigt med all uppmärksamhet man får på trimbordet. Och jag gillar verkligen att känna mig fin!

När Tria är blöt ser hon ut som ett krulligt, svart får.

Nyblåst påminner hon snarare om en headbangande hådrockare.

- Vilken tid det tar för min päls att torka. Blås lite mer så att jag slipper frysa!

- Oj, vad trött man bli när de håller på och fixar, säger Jazz.

- Yeeeeees. Äntligen färdig. Give me five, matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen