lördag 25 augusti 2018

Don Vito 6 veckor.

Nu händer det mycket och tiden springer iväg. Äntligen har husse och matte tagit nya foton på underverket. Han har nu fått ett registreringsnummer på Svenska Kennel Klubben och stamtavlan nedtecknad. Näst-nästa vecka är det dags för vaccinering och chip. Givetvis blir det även en veterinärbesiktning innan jag kan flytta till mitt nya hem. Husse har även tidigare fixat en försäkring på mig hos Agria (som man kan flytta över till ny ägare). Hade det inte varit för två små saker så skulle uppfödarhusse inte kunnat sälja mig. 1. I flocken på Geishamors kennel har vi "bara" tikar, alla hanar är utlagda på halvfoder, (för allas lugn och ro vid löp). 2. Den linjen som Don Vito tillhör kan vi bara använda på en av våra tikar. Alltså så måste husse sansa sig och släppa iväg den charmige killen till ett nytt hem. Lättare sagt än gjort.. Han gör sitt yttersta för att visa sig från sin bästa sida - Han älskar att sova på husses fötter vid datan, jaga husses byxben när han går, slicka på husses fingrar när han fixar hundmat, osv. Det kommer att bli oerhört tomt efter denna charmknutten. Idag har vi klippt klor och koppeltränat samt smakat på en liten klick potatismos, (Yummie, tyckte vito). Imorgon ska husse fixa lite mer till valppaketet. När det är packat och klart så meddelar vi givetvis vad som ingår. Läs gärna mer på Till Salu. Vi har även en annons på Kennelklubbens sida: Köpa hund

Husse och Don Vito pussas.

Sniff, sniff vad det luktar gott om mattes fingrar.

Mums - mattes fingrar smakar ju jättegott

Charmknutten fotad genom murgrönan.

Rör inte min pinne..

Det är bara min!

Kom an då - våga bara försöka..


Jag följer husse, - Det kanske händer nåt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen