onsdag 26 juli 2023

Valparna 10 veckor. Neptunus till salu!

 Oj vad det ändrar sig fort i kennelvärlden. - Igår sålde jag Jupiter till Karin i Habo, som tidigare har fina Geishamors Ellen-Dellen, från Rim&Ramskullen. Det var Alvinas andra kull som föddes 2019. Så Karin vill ha ännu en valp från min kennel, vilket är en liten klapp på ryggen, att jag gör något rätt med min uppfödning. Jag inser nu när jag skriver detta att det finns fler som köpt flera hundar av kenneln. 

Anita         Livia och Alfons + (Boogie).

Cissi         Scott och Mumin

Karin H    Mynta och Wilja

Karin D    Ellen och Jupiter

Sabine      Turbo och Doris.

Gabriella  Sickan och Zaco.

Hoppas att jag kom ihåg alla nu. Denna veckan har det varit många besök. 2 vändor med Karin och hennes familj. En hundpromenad samt valmys med Anita, samt dagen efter lite valpmys med ett av hennes barnbarn. Så härligt när huset är fullt av hundälskande människor - Nyttigt för oss alla. Både 2 och 4-benta. Idag har det varit lite kloklippning och avmaskning på valparna. Har uppdaterat Till salu-fliken här på bloggen. Vill ni ha en lovande, allround tik så är Neptunus ledig. Klicka HÄR

Pappa Skittles vaktar grinden, Mamma Alvina 
försöker undervisa valparna. Venus, Jupiter och
Neptunus vill hellre leka. En vanlig morgon hos
Geishamors kennel...

Efter tacokväll, - innan monopol, 
så hinner man hälsa på lite valpar.

Jupiter har blivit mer och mer kelig. 

Tv Alfons (Geishamors Atle-Asakullen) och hans pappa, 
Skittles. 2 testosteoronfyllda hanar som är ganska lika i 
sättet, men ibland kan man få fota dom tillsammans.

Neptunus - Till salu 17´000:-

Att som mamma lära valparna saker,
 är svårt när lek och bus tar över...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen