måndag 21 augusti 2023

Jupiter flyttar till Habo.

 Idag har Geishamors Jupiter ombesiktats och flyttat hem till Karin i Habo. Geishamors Ellen Dellen bor redan hos Karin, hon är en av Alvina och Tom-toms valpar från Rim&Ramskullen, 2019. Nu är alla valparna i Planetkullen utflyttade. Vi önskar alla nya "Geishamors-familjer" lycka till, - inte minst Jupiter och Karin som är färskast, i tid. 

Nu ska jag fundera över hur framtiden ska bli i kenneln. Jag har ju 2 lovande tikar (Idun och Vilda). Jag funderar på att kolla patella och ögonlysa tikarna. Sedan måste jag köpa en ny avelshane, eller köpa språng av någon annan hanhunds-ägare. Långsiktigt är det smart att ha en hanhund på halvfoder, för då kan jag ta 3 språng på hanen till priset av en halv hund (50% i rabatt för halvfoderhund). Tänka, fundera, diskutera, repeat!

Jupiter med Karin, Karins syskonbarn
och en av Karins assistenter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen