lördag 2 september 2023

Grattis - Taubekullen 6 år!

Taubekullen föddes 2017. Det var Trissan och Tom-tom som "föräldrade" (och förädlade) kullen. 1 nakentik (Pierina Anemon) och 3 powder puff (Seniorita Carmencita, Fernando Fernandito och Fiorella Caramella). Fia (Fiorella) bodde ju kvar här hemma hos oss i kenneln. - Efter att matte Helena gick bort hösten 2022, så bestämde jag mig för att minska antal hundar i flocken. - Så Fiorella såldes vidare till Bankeryd, och trivs som fisken i vattnet. Vi i kenneln ropar GRATTIS! till Taubekullen i Vetlanda, Karlskrona, Bankeryd och Jönköping. 

Här finns lite nostalgi från Taubekullen i yngre version:  Taubekullen i backspegeln.

Taubekullen 5 veckor.

Taubekullen 8 veckor.

Idag ville inte flocken gå ut och göra morgontoalett. Alla 5 
ligger ihoptrasslade. Jag lät dom ligga och åkte ut i skogen.
 När jag kom hem 1 timme senare, så var de pigga och ville ut.

En solstråle som letar sig in - måste fångas.
Alla 5 i min fåtölj.

En solstråle i soffan - så samlas gänget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

svenpeterdahlstrand@gmail.com

Bloggarkiv

Leta i den här bloggen